7 речей, які зникнуть зі шкіл найближчим часом .....
Світ
змінюється, і освіта відповідно. Звичайно, можна сміливо заявити, що
освітня сфера значно відстає від інших. Вона протистоїть нововведенням і
чіпко тримається кігтями за старі, але «перевірені досвідом» методики.
Але
це не означає, що зовсім нічого не змінюється. Просто це відбувається
не так швидко, як хотілось би. Розглянемо 7 речей і явищ, які можуть
зникнути з навчальних закладів у найближчі роки. Каталізатором для цих
змін у черговий раз будуть нові технології і їхнє вміння все робити
простіше, швидше і ефективніше.
Тести
Тести
– застарілий погляд на освіту, якою б зручною і ліберальною не була
система ЗНО. Можливо, є сенс залишити зовнішнє незалежне тестування і
потихеньку винищувати використання тестів у самому процесі навчання.
Загальний розклад
Кількість,
частота і тривалість уроків не може бути однаковою для всіх. Це те ж
саме, якби фабрики і кравці шили одяг одного і того ж розміру.
Комп’ютерні класи
Багато
шкіл вже впроваджують використання ноутбуків, нетбуків, планшетів,
електронних книг на уроці. Потреба в комп’ютерних класах з плином часу
може зникнути сама по собі.
Гендерні ярлики
Хлопчик-дівчинка,
дівчинка-хлопчик… Яка різниця? Хм, звичайно, різниця є, але можливості
сьогодні рівні для всіх. Напевно, немає більше таких професій, які були б
не під силу кожній із статей, не рахуючи деяких релігійних санів.
Учительське місце
Поки
вчитель стоїть перед класом, контент відходить на другий план, а учні
залишаються підлеглими. Технології дозволяють учням безпосередньо
працювати з відфільтрованим (книги та рекомендовані статті) і
нефільтрованим контентом (відео на Youtube, ресурси пошукових систем),
соціальні мережі (так, вони теж можуть допомагати при навчанні),
електронні архіви, експерти та ментори, з якими можна працювати.
Паперові
книжки в жодному разі не наші вороги. Але реалії такі, що їх
витісняють. Додайте до цього фінансові витрати на щорічний випуск
підручників з оновленою інформацією, витрату лісових ресурсів і
сколіози, кіфози і інші проблеми нашого слабенького покоління молоді. Та
й ненормально це, коли першокласники носять портфелі більше себе самих.
А маленький гаджет не займе багато місця і буде використовуватися на
всіх уроках. І, звичайно ж, у нього набагато більше можливостей, ніж у
старенького доброго підручника. Але користуватися гаджетами потрібно з
розумом, не на шкоду.
Стандартне викладання для всього класу
Чому
викладання одного і того ж контенту для класу в 30 чоловік вважається
нормою? Невже всі вони хочуть чути і сприймати матеріал в один і той же
спосіб? А як же виховання особистостей і індивідуальні потреби? Можливо,
вам здасться, що це неможливо реалізувати у звичайній школі. Не стане ж
кожен учитель приділяти час учневі індивідуально – у кінці кінців,
послуги репетитора повинні оплачуватися належним чином!
Можна
ділити клас на кілька груп залежно від їх інтересів і переваг,
об’єднувати учнів з різних класів. Головне – не вік, а прихильність до
тієї чи іншої сфери, тому чи іншому способу сприйняття. Малюки будуть
тягнутися до дорослих учнів, школярі старших класів навчатись у молодших
образному мисленню. Не так вже й погано.
Під найближчим часом мають на увазі період 20-50 років? Навіть освіта у Канаді досі використовує ці атавізми, звичайно є виключення але і в Україні вже є дистанційні школи і школи в яких дуже незвичайне викладання як матеріалу так і інших навчальних методів
ВідповістиВидалити